Nr. 82 Oradea, 11.09.2018
INFORMARE
privind activitățile desfășurate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bihor în primele opt luni ale anului 2018
Obiectivul general al instituţiei pentru anul 2018 l-a constituit îmbunătăţirea performanţei operaţionale şi creşterea eficienţei şi eficacităţii instituţionale, iar obiectivele specifice au urmărit: reducerea timpului de răspuns şi îmbunătăţirea sistemului de conducere a intervenţiilor, menținerea unei capacități optime de răspuns, eficientizarea acțiunilor preventive și reducerea numărului de incendii, gestionarea cu maximă eficiență a resurselor, respectiv îmbunătățirea cooperării și colaborării interinstituționale.
În primele opt luni ale acestui an, personalul Inspecţiei de prevenire a desfăşurat un număr de 1.130 controale, fiind supuse activității de control 221 instituții, 639 operatori economici, 45 localități, 211 obiective de investiții, respectiv 14 obiective SEVESO. Pe timpul controalelor şi verificărilor desfăşurate în perioada analizată, au fost depistate 7.261 încălcări ale normelor care reglementează activitatea în domeniul situaţiilor de urgenţă, din care 2.393 au fost soluţionate pe timpul controlului. Pentru neregulile constatate au fost aplicate 717 amenzi contravenţionale în cuantum de 2.113.500 lei
Pe linia pregătirii în domeniul situaţiilor de urgenţă au fost desfășurate peste 865 de activități cu personalul cu atribuții pe această linie, dintre care 46 la nivelul localităților, 611 la nivelul operatorilor economici și 210 la nivelul instituțiilor publice, în special la unitățile de învățământ, în urma derulării acestor activități constatându-se o îmbunătățire a cunoștințelor în domeniu, precum și un interes crescut față de însușirea cunoștințelor specifice.
În zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al Judeţului Bihor s-au desfăşurat 8446 misiuni ale subunităţilor de pompieri şi ale serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, în medie 34,75 misiuni pe zi, față de 30,21 misiuni în aceeași perioadă a anului 2017. Cele 8446 misiuni înregistrate au constat în 903 intervenţii pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, 5939 intervenţii ale echipajelor SMURD, respectiv 1604 exerciţii şi recunoaşteri în teren.
Din totalul de 903 de intervenţii, cele mai multe au fost la alte situaţii de urgenţă 202 (inundații, fenomene meteorologice periculoase, asanarea teritoriului de muniția rămasă neexplodată, distrugere muniție, evenimente publice de amploare care pot genera situații de urgență etc.), incendii – 193, asistenţa persoanelor – 118 , incendii de vegetaţie uscată şi altele – 99, alte intervenţii – 69 (8%) și salvarea animalelor – 31.
În această perioadă, din totalul intervenţiilor echipajelor SMURD, cele mai multe au fost înregistrate pentru acordarea ajutorului medical de urgenţă – 5189, asistenţa persoanelor – 291, asigurarea personalului de intervenţie – 116. De asemenea, au fost înregistrate 70 situaţii în care s-a intervenit cu echipajele specializate de descarcerare.
În primele opt luni ale anului, 5781 de persoane au fost asistate de echipajele SMURD, dintre care 5068 de adulți și 713 copii.
În perioada analizată au fost salvate 72 de persoane (din incendii, în urma misiunilor de asistență persoane etc.) . Valoarea estimată a bunurilor salvate în urma incendiilor se cifrează la circa 50.046.500 lei, în timp ce valoarea bunurilor distruse se cifrează la cca. 4.187.200 lei. Conform atribuţiilor legale, inspectoratul a monitorizat în condiţii optime fenomenele periculoase produse pe teritoriul judeţului, fiind transmise comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă şi instituţiilor cu funcţii de sprijin un număr de 65763 mesaje de înştiinţare. În perioada analizată au fost monitorizate peste 2.560 transporturi de substanțe și deșeuri periculoase.
COMPARTIMENT INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE